Jaaroverzicht 2017
Het jaar 2017 was er één van fijne samenwerkingen met onze partners en het ontwikkelen en in de markt zetten van nieuwe toeristische producten. Voor het landelijke themajaar ‘Van Mondriaan tot Dutch Design’ hebben we de toeristische verleiders in de stad op het gebied van design met elkaar verbonden middels fiets- en wandelroutes en arrangementen. We hebben een succesvolle Brainport Bustour ontwikkeld voor groepsprogramma’s en wederom een prachtige city guide voor Eindhoven geleverd. Brandstore Eindhoven heeft in samenwerking met onze zusterorganisatie Eindhoven365 een nieuwe merchandise lijn gelanceerd; de KEI Black collectie.
Naast de producten zijn er de grote producties, zoals Eindhoven=King, Park Hilaria, GLOW Eindhoven en Fijne Feestdagen Festival die we op vele fronten bijstaan of volledig draaien. Een nieuwe aanwinst op de evenementenkalender in 2017 was de Swimming World Cup die we naar Eindhoven hebben gehaald. En het is gelukt om Stichting Koningsdag op te richten met het oog op een goede samenwerking met alle betrokken partijen voor het jaar 2018.
Eindhoven is in trek als ‘destination’. In samenwerking met Visit Brabant werden touroperators en DMC’s in 2017 door Eindhoven247 en haar stedelijke partners gastvrij ontvangen en begeleid. Ook bij de pers is de stad een ‘trend’. In de nationale en internationale media zijn we meer dan eens in verschenen met mooie toeristische publicaties, zoals o.a. in de new York Times.
In 2017 is tevens een aanzet gemaakt om onze dienstverlenende rol niet alleen in Eindhoven maar ook regionaal op te pakken. Zo hebben de omliggende gemeenten Valkenswaard, Oirschot en Geldrop/ Mierlo Eindhoven247 gevonden voor advies, marketingconcepten en projectmanagement.
Hieronder lees je meer over de uitvoerende en ondersteunende taken in 2017 per afdeling en vind je een impressie van het jaar in beeld.