Het duurde even voor de aanvragen op gang kwamen, maar al snel bouwden dit zich naar tevredenheid op. Opmerkelijk was de behoefte aan ‘het groepsgevoel’ dat zo duidelijk kwam bovendrijven: de behoefte om elkaar weer te zien, samen bijeenkomen en genieten van al het moois in de stad.
Wie gingen er mee?
Zoals elk jaar varieerden de deelnemers van zakelijk tot leisure. Met een opvallend zichtbare groei in aanvragen vanuit het onderwijs. De stadsgidsen gingen in op specifieke leerthema's; deze worden vooraf goed doorgesproken. Middelbare en hoge scholen vormen een vaste klantengroep van de afdeling.
Wist je dat Groepen Eindhoven de enige organisatie in Eindhoven is met een internationaal gidsenteam? Een goede reden voor evenementen organisaties om regelmatig één of meerdere gidsen bij hen te boeken.
En de winnaar is ..
Strijp-S bleef wederom de grote favoriet, maar ook de ‘Hotspot wandeling’ in het steeds veelzijdiger wordende centrum werd veelvuldig geboekt. Ook fietstours Eindhoven-breed en Brainport tours behoren tot de top vijf in de aanvragen.
In juni verzorgde de afdeling een rondleiding over Strijp-S voor alle regio burgemeesters, onderdeel van het afscheidsprogramma van burgemeester Jorritsma. Een bijzondere aanvraag en een leuke uitdaging!
Hotspot Eindhoven
De snelle ontwikkeling van de stad houdt de stadsgidsen scherp en geboeid. Street art is een van de thema’s die steeds meer op de voorgrond treedt. Belgische cultuursnuivers en Duitse middelbare scholen zien Eindhoven als the ‘place to be’; het aantal aanvragen uit deze hoek groeit gestaag.
Naast de stadswandeling op inschrijving, vertrek elke zaterdagochtend vanaf het VVV Tourist Infopunt, is de afdeling gestart met een maandelijkse rondleiding over Strijp-S, elke zondag tijdens de Feel Good Market.
De vele (meertalige) rondleidingen voor de bezoekers, partners en vrienden van Lichtfestival GLOW Eindhoven waren als vanouds een groot succes.