Evenementenvergunning aanvragen

Melding klein evenement of aanvraag evenementenvergunning
Bij een klein evenement en een wijk- of straatfeest volstaat vaak een melding.
Dit hangt af van een aantal voorwaarden die je hier vindt. Als je evenement niet aan deze voorwaarden voldoet, moet je een evenementenvergunning aanvragen.

Aanvraagtermijn
Melding : Uiterlijk 4 weken voor aanvang van het evenement
Categorie A evenement : Uiterlijk 8 weken voor aanvang van het evenement
Categorie B evenement : Uiterlijk 10 weken voor aanvang van het evenement
Categorie C evenement : Uiterlijk 12 weken voor aanvang van het evenement

In de Nota evenementenvergunningen Eindhoven Gastvrij en Veilig kun je informatie vinden over de diverse categorieën. Een aanvraag mag niet eerder dan 26 weken voor aanvang van het evenement worden ingediend. Een toelichting bij het aanvragen van een evenementenvergunningvind je in dit document. Zo weet je welke informatie en bijlagen je paraat moet hebben.

Nadat de melding of vergunningsaanvraag is ingediend
Als je binnen 10 dagen na het doen van een digitale melding niets hebt gehoord, mag je evenement doorgaan. Als de vergunningaanvraag is ingediend bij de gemeente Eindhoven, heeft Eindhoven247 geen rol meer. Wij hebben geen inzicht in de status van de aanvraag. Je kunt dan met je vraag terecht bij de gemeente via 14040 en vragen naar het cluster evenementen van de afdeling Veiligheid of een e-mail sturen naar evenementen@eindhoven.nl.

 

< Terug naar Loket Evenementen