2018 was een jaar waarin samenwerking met externe partijen centraal stond.
Zo heeft de Brandstore zichzelf aangeboden als een podium voor Eindhovense ontwerpers en kunstenaars. Diverse producten van Eindhovense makelij zijn tentoongesteld in de Brandstore bijvoorbeeld tijdens de Dutch Design Week. Sinds de laatste GLOW Eindhoven editie in november 2018 is er een mooie foto-expositie te zien.
Begin 2018 is Brandstore Eindhoven gestart met het verkopen van Flixbus-tickets. Een welkome aanvullende service voor de winkel. Flixbus biedt goedkope busreizen naar meer dan 2000 Europese bestemmingen.
Kennisdeling
Brandstore Eindhoven/VVV neemt sinds dit jaar actief deel aan de Expertgroep Hospitality vanuit het Kennisnetwerk Destinatie Nederland, opgezet door VVV Nederland. Hierbij wordt de mogelijkheid geboden om relevante kennis uit het werkveld te delen en informatie uit te wisselen. Zo kan gebruik worden gemaakt van elkaars expertise en kunnen gezamenlijke belangen voor het voetlicht worden gebracht.
De aanwezige kennis deelt Brandstore Eindhoven ook elk jaar met onderwijsinstellingen. Daarom heeft Brandstore Eindhoven ook in 2018 ruimte geboden aan twee stagiaires, afkomstig van MBO De Rooi Pannen opleiding Toerisme uit Eindhoven en Tilburg. Een fijne en welkome aanwinst. Beide stagiaires hebben hun praktijk met een voldoende afgesloten.
Facebookpagina Brandstore Eindhoven/VVV
De facebookpagina van Brandstore Eindhoven/VVV wordt vanaf 2018 actief gebruikt om het productassortiment, de diensten en Groepsprogramma’s onder de aandacht te brengen.
Informatie- en Startpunt
Zowel tijdens de Dutch Design Week als tijdens GLOW Eindhoven fungeerde de Brandstore wederom als informatie- en startpunt voor groepswandelingen. Ook was de Brandstore het distributiepunt voor GLOW plattegronden en het verkooppunt voor tickets voor de lichtshow in het Philips Stadion. Tijdens beide evenementen was de Brandstore alle dagen geopend, inclusief de zondagen.
In juli 2018 introduceerde Eindhoven247, samen met Dutch Rose Media, een bijzondere belevingsspeurtocht in de binnenstad van Eindhoven, waarbij de geschiedenis via augmented reality tot leven komt. Het industrieel erfgoed van Eindhoven heeft als basis gediend voor deze gratis te downloaden route. De speurtocht-app 'De Vloek van het vuur' maakt gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van augmented reality. Brandstore Eindhoven/VVV is het startpunt van deze route.
Decembercadeaus
Richting het einde van het jaar heeft Brandstore Eindhoven/VVV een lang gekoesterde wens gerealiseerd: het uitzetten van 'Eindhoven'-kerstpakketten die in eigen beheer zijn ontwikkeld. Uiteraard naast de cadeaukaartenverkoop in de Decembermaand.
In 2018 bezochten circa 85.000 mensen Brandstore Eindhoven/VVV.