Jaaroverzicht 2018
2018 stond voor Eindhoven247 B.V. in het teken van evenementen(marketing) en regioprojecten. Voor evenementen als Park Hilaria, Eindhoven=KING, GLOW Eindhoven en Fijne Feestdagen Festival zijn alle marketingactiviteiten succesvol in huis uitgevoerd. Daarnaast werd Eindhoven uitgeroepen tot ‘Evenementenstad van het jaar 2018’. Eindhoven werd door de vakjury geroemd om haar professionaliteit en innovatieve karakter van de stad dat centraal staat en zeer goed wordt geprofileerd. ‘De stad koppelt een gedegen evenementenbeleid aan ruimte voor experiment en nieuwe evenementen.’
Gemeenten in de regio weten Eindhoven247 B.V. steeds vaker te vinden voor strategisch advies op het gebied van citymarketing en organisatie, projectmanagement of organisatorisch advies. Op lokaal niveau uitte zich dit in het managen van sociaal-maatschappelijk relevante projecten. De gastvrijheid van de stad is met het project ‘Gastvrije Binnenstad Eindhoven’ op de kaart gezet en heeft een boost gekregen door een intensieve samenwerking met ondernemers, inwoners/vrijwilligers en partijen uit de binnenstad.
Out of Home media zet in op de ontwikkelingen die gaande zijn binnen de digitalisering van buitenreclame. Dit resulteerde in 2018 in interessante cases die regionaal en nationaal de aandacht trokken.
De afdeling Groepsprogramma’s ziet een groei in het aantal groepsuitjes vanuit Duitsland en zet, samen met Brandstore Eindhoven/VVV in op (nieuwe) samenwerkingen met partners in de stad.
Hieronder lees je meer over de taken en projecten per afdeling in 2018 en vind je een impressie van het jaar in beeld.