De afdeling Groepsprogramma’s kijkt met tevredenheid terug op 2019. Met name tijdens de Dutch Design Week en GLOW Eindhoven zag het team een stijging van het aantal boekingen. Voor uiteenlopende gezelschappen zijn er ook het afgelopen jaar weer bijzondere, Eindhovense belevenissen georganiseerd. Ook in 2019 bleven de groepsactiviteiten op Strijp-S onverminderd populair.
Samenwerking Gemeente Eindhoven
Sinds 2018 organiseert de afdeling in opdracht van de Gemeente Eindhoven op elke laatste vrijdag van de maand een stadswandeling speciaal voor nieuwe, internationale medewerkers. Deze wandelingen komen voort uit het in 2016 opgezette Living In programma. Een project dat is gestart om energie te synchroniseren bij het behouden van het internationale personeelsbestand in de Brainport regio. De stadswandeling start na een welkomstwoord van de Living In-coördinator waarna de gasten de stad gaan verkennen onder leiding van een stadsgids.
Stadswandeling op zaterdag
Dit jaar is de afdeling Groepsprogramma’s gestart met een wekelijkse stadswandeling. Elke zaterdag om 11.00 uur start de wandeling o.l.v. een stadsgids vanaf Brandstore Eindhoven waardoor dagjesmensen de mogelijkheid krijgen op het laatste moment aan te sluiten. Langzaam aan wordt deze wandeling bekend onder de bezoekers van de stad.
Designthema onverminderd populair
In het kader van de Dutch Design Week is er voor het 2e jaar energie gestoken in de fietstours Hidden Gems: een tour met een bezoek aan een 10-tal verborgen parels; opkomende designers en verrassende projecten op bijzondere locaties.
De Stadswandeling met thema Design is daarnaast ook meer in trek, met name vanwege de samenwerking met De Kazerne. Partners (voor)zien meer en meer in onze, maar ook hun eigen behoeften.
Onderwijsinstellingen zoeken verbinding
De groepsactiviteiten breiden zich steeds meer uit richting de onderwijsinstellingen in Eindhoven. Voor het middelbaar onderwijs geldt dat er speciale groepsactiviteiten worden ontwikkeld die aansluiten op het lesmateriaal en de specifieke, jonge doelgroep.
Aanvullend zijn de stadsgidsen ingezet tijdens de introweek van de Technische Universiteit Eindhoven (2500 studenten) en voor de introweek van Fontys Hogescholen (5000 studenten). Voor Fontys Hogescholen was dit de eerste keer. Verdeeld over de stad stonden de gidsen opgesteld om groepjes studenten te informeren over de stad. Een uitdaging, een programma op maat, maar zeker geslaagd.